Католицьке скаутство Європи є виховним рухом, який послуговується власною методикою виховання, що грунтується на засадах вчення вселенської Церкви і досягається через віру і діяльність.
Основною метою організації є надання кожній молодій людині засобів для особистого розвитку через таких п’ять цілей:
- Здоров’я і фізична вправність
- Практичні вміння
- Формування характеру
- Служіння
- Релігійне життя – Бог
Навчання через працю
Оригінальність скаутської методики полягає й у тому, що вона є школою праці. Скаутський гурток не є місцем, де все вивчається теоретично, але є спільнотою практичної науки життя через:
- Спілкування з природою
- Ігри
- Життя в спільноті (гуртку)
Виховання молоді через молодь
Друга оригінальна властивість скаутського руху є, здавалось би «незвичайна» ідея – виховання молоді через молодь. Молоді люди є відповідальні одні за одних через виконання дуже конкретних завдань в спільноті (гуртку).
Виховання окремішності
Щоб створити добрі умови для виховання хлопців і дівчат, і віднестись з повагою до природної різниці психофізіологічного розвитку обох статей, товариство постановило запропонувати батькам помістити дівчат в жіночих, а хлопців в чоловічих спільнотах. Організація час від часу спільних занять, дозволяє на взаємне пізнання й шанування іншого в його неповторності й відмінності.
Методика пристосування до віку
Для того, щоби справді дати кожному те, чого він потребує, скаутство пристосувало свою методику до етапів розвитку молодої людини:
- горобчики (4-7 років)
- вовченята (8-12 років),
- скаутки та скаути (12-17 років),
- мандрівники (старші 17 років)
Вовченята – „Я та інші”
Вовченята працюють і бавляться в ігри. Головна ціль виховання цієї вікової категорії – допомогти відкритися для інших (вийти з дитячого егоїзму) і скерувати на релігію через ігри.
Скаутки і скаути – „Я разом з іншими”
Це є головна і найактивніша галузь у скаутстві, котра опирається на виховання в спільноті. Її основна структура – це малі, 4-8 особові групи-гуртки, де вчаться жити у спільноті. Виховання відбувається через навчання й ігри, найчастіше на природі. Саме тут формуються моральні чесноти, а також поглиблюється духовне життя. Велику увагу звертають провідники на скауток і скаутів під час їхньої формації в школі, вдома, у родині.
Мандрівниці й мандрівники – „Я для інших”
Найстарша вікова категорія скаутингу називається «Дорога». «Кожний йде своєю стежкою». Головною ціллю педагогіки – допомога особі у виборі й активізації свого життєвого покликання: підготовка до дорослого, творчого й відпові-дального життя. Іншими словами, до прийняття певного служіння; звідси й гасло Мандрівників й Мандрівничок: «Служити!». Час «Дороги» – це переважно час мандрівок.
Немає коментарів:
Дописати коментар